MindLight
Etik Değerlerimiz

MindLight okulu olarak sunduğumuz eğitim ve çalışmalarımızda tüm eğitmen ekibimizle birlikte, insanca yaşamı korumak adına etik değerlerimizi yaşatmaya önem veriyoruz. Çünkü mindfulness bir ıstırapsızlaşma yani şefkat pratiğidir. Şefkat ise bir etik pratiktir. Bizim için bu etik değerleri korumak ve yaşatmak; eğitimimizin, eğitmenliğimizin ve okulumuzun kalitesini, katılımcılarımızın güvenliğini, mindfulness uygulamalarının güvenilirliğini ve onurunu korumak anlamına gelir.

Etik değerler kural değil, değer yargısı değil, doğru/yanlış, iyi/kötü değil, bunlar yalnızca davettir. Şefkatli ve bilgece bir yaşama davet.. İnsanca yaşama davet.. Bu değerlerin kökeni Buddha Dharma'daki “5 İlke”ye (Five Precepts) dayanmaktadır. Aynı zamanda, BAMBA (British Association of Mindfulness-based Approaches) tarafından oluşturulan Uluslararası Mindfulness Temelli Eğitmenlik Standartları olan  "Good Practice Guidelines" (İyi Uygulamalar Rehberi) takip edilerek oluşturulmuştur.

Bu değerlerden hareket etmeyi önemsediğimiz alanlar ;

• Eğitmen-öğrenci ilişkisinde
• Grup çalışmalarındaki ilişkisel ortamda
• Eğitmenin kendi biricik yolculuğunda
• Katılımcılarımıza güven ve şefkatli alanı yaratırken
• Tüm diğer eğitmenlerle ilişkimizde
• Bilginin kaynağına ve ustalarımıza saygı kapsamında
• Toplumdaki yerimizde.


*MindLight Mindfulness Eğitmenlik Eğitimi sürecinden geçen tüm eğitmenlerimiz bu değerleri benimsemeyi öğrenirler.

1

“ZARARSIZLIK“
“Seni önemsiyorum.”

Zarar vermemeyi ilk temel etik ilke olarak görüyor ve;

• Seni, duygusal, fiziksel, cinsel veya finansal olarak istismar etmemeyi, güvenini kötüye kullanmamayı ve zarar vermemeyi önemsiyorum.
• Senin çalışmalara uygunluğunu ve senin için olası riskleri göz ardı etmiyor ve iyiliğini gözeterek, kendi çıkarıma değil doğru kaynağa yönlendirmeyi önemsiyorum.
• Sana teşhis koymamayı, manipule etmemeyi, ihtiyacından fazlasını vermeye çalışmamayı, sen sormadıkça tavsiye vermemeyi ve teklif etmemeyi önemsiyorum.

2

ŞEFFAFLIK

“Olduğum gibiyim.”


• İçerik, ücret, gereklilik, kurallar hakkında en başından beri dürüstüm, belirsizlikleri ortadan kaldırmaya önem veriyorum.
• Mindfulness’ın faydalarını abartmıyor, geleceğe yönelik vaad vermiyor, aldatıcı tanıtımlardan kaçınıyorum.
• Ne için eğitimli olduğumun bilincindeyim, yetkinlik sınırlarımı biliyor ve önceden belirtiyorum.
• Yalnızca sunabileceğim hizmetin ve eğitimin sözünü veriyorum.

3

NEZAKET VE ŞEFKAT

“Seni duyuyorum.”


• Eğitim saatleri içerisinde ve çalışmalar hakkında soru/paylaşımlar için her zaman sana mevcut ve müsaitim.
• Bir zamanlar kendimin de yeni başlayan bir öğrenci olarak bilgisiz/deneyimsiz olduğunu unutmuyor ve anlayış, sabır, empati ile seni dinliyor ve duyuyorum.
• Acına ve sevincine derin duyarlılıkla eşlik etmeyi pratik ediyorum.
• Herkesin iyiliği için kalbimde sevecen bir nezaketi koruyorum.
• Çalışmalarda seni değiştirmeye çalışmamayı pratik ediyor ve sana yargısız-şefkatli alanı sağlayarak güven içinde olduğun gibi olmanı destekliyorum.

how to create your own web page

4

SAYGI

“Sınırlarımı biliyorum”


• İhtiyaçlarına, etik ve yasal sınırlarına saygı duyuyorum. Nerede durmam gerektiğini biliyorum.
• Bilgiyi sahiplenmiyor, önce mümkünse izin alarak ve sonra bilgiyi aldığım kaynağı belirterek paylaşıyorum.
• Diğer eğitmen ve tekniklere kıyas yapmadan, kötülemeden saygı ile bakıyorum.
• Gizlilik kurallarına uyuyor, seni önceden bilgilendiriyor, iznine danışıyorum.
• Bağlı olduğum müfredata saygı duyuyor, müdahale etmiyor, olduğu gibi aktarıyor ve ne için sertifikalandırıldığını unutmuyorum.
• Sağlıklı sınırlar içerisinde ilişki kurmayı önemsiyorum.
• Sana ancak sen talep ettiğin ölçüde yardım edebileceğimi biliyorum.
• Herkesin var oluşuna derin saygı ile bakmayı pratik ediyorum.

5

KAPSAYICILIK

“Seni Görüyorum”


Farklılıkları dahil ettiğimizde zenginleşiriz. Bolluk, almakla değil, verebilmekle ilgilidir.
Bolluktan verdiğimiz neler var? Sevgi, şefkat, nezaket, saygı, şeffaflık...MindLight okulu olarak “Kapsayıcılık”, tüm eylemlerimizin altındaki motivasyon. Farklılıkların hediyemiz olduğunu biliyoruz. Tüm dünya olarak tek bir organizma olduğumuzu biliyoruz. Derin bakıyoruz..Her varlığın aynı bilinç okyanusunun bir ifadesi olduğunu görüyoruz.


• Çalışmalarımda ideolojik olarak tarafsızlığımı koruyorum.
• Farklılıklara saygı duyuyor, din/dil/ırk/mezhep/kültür/gelir ayırmadan, insan olarak seni görüyorum.
• Sözümde-özümde kapsayıcı ve eşitlikçi üslubu ve duruşu her zaman koruyorum.
• İyi ve kötünün, doğru ve yanlışın ötesinden bakabilmeyi, tüm farklılıkları kapsayan geniş bir kap olmayı pratik ediyorum.


6

SÜREKLİ GELİŞİM

“Yoldayım”


Amacımız her zaman başlangıç zihni ile kalarak öğrenci ruhunu korumak. Öğrenciliğimizi eğitmenliğimizin önüne koyuyoruz. Öğrettiklerimizi önce kendimiz uyguluyoruz. Ezberden değil deneyimden, içselleşmiş bilgiden aktarmayı önemsiyoruz.

• Her zaman önce öğrenciyim, yoldayım ve öğrenmeye devam ediyorum.
• Düzenli kişisel pratiğimi sürdürüyor, sana önerdiğim pratikleri en önce kendim de uyguluyorum.
• Kendi içsel yolumda terapi/yardım/destek alarak kendi öz düzenlemem için emek veriyor ve öz bakımımı sağlıyorum.
• Benden daha yetkin bir eğitmenden süpervizyon/destek alıyorum.
• Düzenli olarak yılda en az iki kez minimum 5 günlük sessizlik inzivasına katılıyorum.
• Bir topluluk içinde birlikte pratik yapmaya, desteklenmeye, bağ kurmaya, birlikte yol almaya devam ediyorum.

© MindLight
info@mindlight.com.tr